23 Ağustos 2013 Cuma

fırın poşetinde taze baharatlı tavuk pirzola

İlk kimin aklına gelmiş bilmiyorum ama bulanına her kullandığımda teşekkür ettiğim iki şey var: Biri fırın poşeti diğeri de yağlı kağıt :)


Tavuğu en kalorisiz, en zahmetsiz ve lezzetli olarak kızartmanın tek yolunun fırın poşetinden geçtiğini düşünüyorum. Sadece 5 dakikada soslayıp fırına veriyoruz, 1 saatin sonunda da çıtır tavuklarımızı fırından çıkartıp servis ediyoruz, hepsi bu ;)

Eğer tavuklarınızı pişirmeden birkaç saat önce marine ederseniz çok daha iyi sonuç alırsınız diyerek malzemelere geçiyorum.

Malzemeler:

6 adet tavuk pirzola
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı limon suyu
2-3 dal taze kekik
2-3 dal taze biberiye
2-3 defne yaprağı
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pulbiber
2 yemek kaşığı su

Tavuk dışındaki malzemeleri karıştırarak bir sos yapıyoruz ve tavuklarımızın her iki tarafına da bu sosu yediriyoruz. Eğer vaktiniz varsa sosladığınız tavukları birkaç saat buzdolabında bekletin, baharatları içine çeken tavuklar çok daha lezzetli oluyor.
Fırın poşetinde üst üste gelmeyecek şekilde tavuklarımızı diziyoruz, ağzını bağlayıp kürdanla 2-3 küçük delik açıyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 1 saat pişiriyoruz.    


                                 
              pişmeden önce  &  piştikten sonra


Hepsi bu kadar işte.. Erişte salatası ile ne kadar uyumlu olduğunu anlatamam :)

NOT: Ben bu tarifi ilk kez poşetiyle beraber satılan hazır tavuk harçlarıyla denemiştim, ne kadar pratik olduğunu anlayınca da soslarını kendim hazırlamaya başladım :)

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...